ZO GA JE MET WITTERE TANDEN NAAR EEN FEESTJE

Koffie, thee en rode wijn is lekker, maar een killer voor het wit van je tanden. En een all black outfit en rode lipstick, vooral die met een gele of oranje ondertoon, versterken het yellow-effect alleen maar meer. Ik kan daar persoonlijk best onzeker van worden, want een mooie lach is tenslotte de beste accessoire die je maar kunt wensen. Daarom testte ik whitening strips die je vlak voor een diner of feestje kunt gebruiken en direct resultaat zouden moeten opleveren.

Eerder deed ik een review van whitening strips (zie de review van Smile lab hier) waarmee je tanden thuis kunt bleken. Met 14 stips doe je een volledige treatment en heb je na een week of twee tanden die een paar tinten witter zijn. Sommige lezeressen vertelden mij alleen dat ze de hoeveelheid strips (en 30 minuten per strip) wat veel vinden en het vaak vergeten. Daarom review ik vandaag de FLASH collectie van Smile lab aangezien deze strips eenmalig gebruikt kunnen worden. Voor een snelle touch up voordat je de deur uit gaat.

Hoe werkt het?

Ook al lijkt de tijd dat ik met Barbie speelde eeuwen geleden, nog steeds houd ik van roze. En dat hebben ze bij het Zweedse Smile lab ook begrepen, want het minimalistische maar girly design van de verpakking is om blij van te worden. Maar goed, het gaat natuurlijk om wat erin zit. En doen de FLASH strips net zo goed hun werk als beloofd wordt? Ik test het uit. Allereerst voelen de strips een stuk lichter en dunner aan dan de gewone whitening strips die ik eerder reviewde. Ook de smaak lijkt minder heftig, wat ook een voordeel kan zijn. Daarna plak je de strips op je boven- en ondertanden (goed aandrukken) en laat je ze 15-20 minuten zitten. Dit is zeker geen verloren tijd, want tussendoor kun je je haar föhnen, make-up doen of kleren aantrekken.

smile-lab-review

Wat is het resultaat?

Nadat ik de strips na 20 minuten verwijder en mijn tanden poets om de resterende gel te verwijderen, zie ik meteen resultaat. Ik krijg altijd wel wat witte vlekjes op mijn tanden (dit is uitdroging, niets om bang voor te zijn) maar die trekken vanzelf weg. Wanneer ik in de spiegel kijk, dan heb ik een frisse, schone en zichtbaar wittere lach. Ook wanneer de vlekjes zijn weggetrokken zijn mijn tanden een klein tintje witter. Zie de foto’s hieronder, allebei zonder filter en in exact dezelfde hoek geschoten, dus je ziet wel degelijk verschil. Ideaal voor de feestdagen, lijkt me zo?

review-whitening-strips-smile-lab

Daarnaast heb je ook nog de FLASH brush, een pen die tandplak-bacteriën in 60 seconden verwijdert en ook een whitening effect geeft. Handig voor in je handtas, wanneer je na een etentje met een schoon bekkie op de afterparty wilt verschijnen.

Voor meer informatie over de strips klik hier. En wanneer je de code ‘smileformarlieke’ gebruikt, krijg je 25% korting inclusief gratis verzending. Heb jij thuis al wel eens whitening strips geprobeerd, en wat vond je ervan?

print
Geschreven door

Marlieke Koks is de oprichtster van Cotton & Cream. Ze is meestal hooggehakt, gek op alles wat glittert, verslaafd aan reizen en een ontzettende lekkerbek.