Met deze 6 voedingssupplementen haal je alles uit jezelf!

Herken je dit? Je racet de hele dag van hot naar her, brengt je kinderen van en naar school, presteert op het werk en probeert ook nog een leuke partner zijn. Op het einde van de dag voel je je gesloopt, je valt al op de bank in slaap en de volgende ochtend sleep je jezelf naar het koffiezetapparaat voor de broodnodige cafeïne om de dag weer een beetje aan te kunnen. Dit kan anders! Wist je dat er diverse voedingssupplementen zijn die je kunnen helpen om meer uit jezelf te halen? Die ertoe bijdragen dat je je de hele dag scherp en energiek voelt? We kunnen ze niet allemaal hier noemen maar zetten er 6 voor je op een rij.

  1. Maca

Had je al eens van maca gehoord? Maca is een eetbaar knolgewas uit Peru waarvan de wortels al eeuwenlang door Indianen en Inca-strijders worden en werden gebruikt. Het staat bekend als de ‘ginseng van Zuid-Amerika’. Dit heeft onder meer met de hoge voedingswaarde te maken. Daarnaast is maca een kanjer als je laag in je energie zit; het geldt als een echte energiebooster. Maca bevat onder meer mineralen, vitaminen, eiwitten en aminozuren. Het is bovendien rijk aan antioxidanten. De webshop vitaminesperpost heeft in haar maca-supplementen maar liefst 3 verschillende kleuren maca poeder: zwarte, gele en rode.

  1. Vitamine B

Zonder vitamines geen leven. ‘Vita’ betekent dan ook ‘leven’ en ‘amine’ staat voor een groep stikstofhoudende stoffen. We kennen dertien essentiële vitamines: A, C, D, E, K en de B-vitamines (thiamine, riboflavine, niacine, pantotheenzuur, biotine, vitamine B6, vitamine B12 en folaat). Ons lichaam kan over het algemeen geen vitamines zelf aanmaken. We moeten ze uit onze voeding of uit supplementen halen. Met name de B-vitamines zijn betrokken bij onze energiestofwisseling. Een goed vitamine B-Complex kan helpen bij het terugdringen van vermoeidheidsverschijnselen, zodat je elke ochtend fris en fruitig aan je overvolle dag begint.

  1. Magnesium

Het mineraal magnesium is een van de meest voorkomende mineralen in ons lichaam. We hebben magnesium nodig voor meer dan driehonderd verschillende lichaamsprocessen. Je kunt magnesium uit je voeding halen, onder meer uit vis, amandelen en volle granen. Het vormt een uitstekende bron van energie. Natuurlijk kun je ook kiezen voor een magnesium supplement.

  1. Ashwagandha

Ashwagandha is afkomstig uit de Ayurveda, een duizenden jaren oude kruidenleer. Ayurveda betekent letterlijk ‘de wetenschap van het leven’ en richt zich op de subtiele energie van het leven. Al eeuwen gaat dan ook de legende in India dat degenen die ashwagandha gebruiken de kracht en vitaliteit van een paard krijgen.

  1. Visolie

Het is alom bekend dat visolie goed voor ons is. Om te beginnen, kun je daarom natuurlijk wat vaker vette vis zoals zalm, makreel of haring op het menu zetten. In vette vis zitten omega vetzuren. Deze zijn een goede ondersteuning voor onze hersenfunctie en houden ons scherp. Deze fijne omega 3-vetzuren heten EPA en DHA. EPA en DHA? We leggen het even uit. We kennen meerdere soorten omega 3-vetzuren. De drie bekendste en belangrijkste zijn echter ALA (alfa-linoleenzuur), DHA (docosahexaeenzuur) en EPA (eicosapentaeenzuur). In vette vissoorten treffen we EPA en DHA aan. Kom je er niet altijd toe om minstens tweemaal per week (vette) vis op het menu te zetten? Dan zou je een visolie supplement kunnen overwegen.

  1. Rhodiola

Wie vaak gestrest en gespannen is, kan baat hebben bij rhodiola rosea, ook wel de ‘ginseng van de 21eeeuw’ genoemd. Rhodiola is een krachtige en beschermende antioxidant voor onze lichaamscellen. Het houdt de geest helder en stimuleert de focus. Rhodiola is een veelzijdig kruid dat ook nog eens bijdraagt aan een regelmatig slaappatroon en een positieve gemoedstoestand. En wie lekker in z’n vel zit, voelt zich vanzelf een stuk energieker.

Je kunt voor deze en meer energie bevorderende vitamines, mineralen en kruiden onder meer terecht bij Vitaminespost.nl.

 

Bronnen foto’s:
rhodiola rosea: https://www.shutterstock.com/image-photo/spoon-dry-root-rhodiola-rosea-fresh-581968828 / hoofdfoto: https://www.shutterstock.com/image-photo/maca-root-powder-capsule-on-white-1064641250

 

 

 

 

 

 

print
Geschreven door
Laatste reacties
  • Bedankt voor het delen, ideaal!

  • Leuk artikel! Ik slik zelf wel magnesium en visolie.

  • Wat een leuke blog! Veel nieuwe dingen die ik kan proberen. Zelf zweer ik echt bij visolie! Bedankt voor de tips!

    X Carla

  • Ik las ergens dat ‘men’ een dosis van 50 mg rhodiola extract per dag aanraadt. Omdat bij hoge dosissen van rhodiola bijwerkingen kunnen optreden zoals hoofdpijn, droge mond of bij late inname slapeloosheid. Weet je hier misschien meer over en elke dosering neem jij?

  • Wat een interessante blog post! Van Rhodiola heb ik nog niet eerder gehoord. Ik kan wel een energieboost gebruiken, haha :D

Reactie plaatsen